fredag den 15. april 2011

Starch og kartoffelmel...

Jeg eksperimenterer i disse dage med at applikere, som forberedelse til Kim McLean  projektet.
Maria kom med den geniale idé at bruge Starch, som er en stivelse til at bukke sømrummet ind med.
Jeg har forsøgt mig med en BOM fra Quilt My Design.
Desværre er delene i den meget små, så det bliver lidt fedteri at stå med.
(Da jeg ikke liiige havde noget Starch i huset, men først skulle bestille det, blev det til kartoffelmel.)

Men da jeg først havde strøget alle delene, og havde en nydelig kant, var det som en leg at applikere det fast.

Jeg har i første omgang tænkt at applikere Kim McLean's projekt med maskinen, men efter at have testet Starch-metoden, er jeg blevet i tvivl om det nu kunne lade sig gøre, at sy det fast i hånden.

Men lad os nu se når jeg får mønsteret hjem, og bedre kan se hvor store delene er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar. Det er altid hyggeligt at læse dem.