fredag den 27. januar 2012

Første forsøg med MQ

Dette var mit første forsøg med maskin quiltning i mit kursus på QU. Anden lektion blev tilgængelig kl. 18, og nu 2 timer efter er dette resultatet.

Jeg har nu lært at starte, men mangler at finde en smart måde at slutte på, da jeg ikke syntes kurset giver klare nok anvisninger, anden end at sy et par små sting oven i hinanden. Dette resulterer (i hvert fald hos mig ), i de små knuder man kan se. Hmmm må vist uploade billedet til QU og så få nogle gode råd.

Jeg laver "eyelashes" i starten. Dvs. alt for store sting så der kommer vifteformede buer. Dette har jeg læst mig til bliver afhjulpet med øvelsen. Godt jeg har en hel uge til at øve mig noget mere, inden næste lektion.

2 kommentarer:

  1. aj hvor er det flot...spændende med sådan en quilte lektion. Kunne også godt tænke mig at følge disse: http://freemotionquilting.blogspot.com/ - aldrig dårligt at blive super god til at quilte...mit store idol er Wendy Shephard..hun er hammer dygtig...hendes blog finder du her: http://ivoryspring.wordpress.com/
    Knus og god weekend

    SvarSlet
  2. Hej Helle. Tak for linkene. Det første kendte jeg godt, men det andet var nyt for mig. Spændende arbejde hun laver.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar. Det er altid hyggeligt at læse dem.