fredag den 17. februar 2012

Fantastisk...

Mand de DVD'er er gode. Der bliver bestemt ikke talt ned til éen, og man føler at Patsy står lige ved siden af, mens man quilter ved maskinen. Jeg har set 3 DVD'er i går, og jeg skal passe på ikke at skynde mig at se de sidste 2 for hurtigt, så jeg glemmer hvordan det nu lige var, jeg skulle quilte de første designs hun viste.

Her er mine prøvestykker indtil videre:

Først "Innies and outies"













"angles" Jeg syntes ikke der var nogen grund til at udfylde en hel firkant, så jeg quiltede 2 variationer på den samme.















"Golden arches & Court Jester Hats". Igen har jeg lavet flere variationer på det samme stykke.














Og en fjer efter jeg havde set DVD'en om fjer, hvor Patsy også fortæller om "Thread Power" og "Hyperquilting" .
Jeg har kun bomuldstråd og polyester tråd. Det havde givet en anden effekt, hvis jeg havde brugt en tråd med glans, som f.eks. Rayon eller Trilobal Polyester. Der er så meget jeg gerne ville købe af tråd og tilbehør, nu når jeg er begyndt at se lyset ved maskinquiltning, men jeg er jo desværre ikke millionær (eller kender nogen der er det), så jeg må nøjes med at investere i lidt af gangen.

Nu er jeg på vej ud af døren, da jeg skal til Stof og stil og hente billigt pladevat og lagenlærred. De prøvestykker får jo hurtigt ben at gå på :>

4 kommentarer:

  1. Dine øvestykker er ret flotte. Især kan jeg godt lide "Golden arches & Court Jester Hats" og din fjer.

    SvarSlet
  2. Du er da i gang med det helt store øvearbejde, det ser super ud.

    SvarSlet
  3. Hold da helt op, hvor det kører for dig.. Det ser bare godt ud

    SvarSlet
  4. Camilla, hvor er du dygtig!!! og flittig ...!

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar. Det er altid hyggeligt at læse dem.