søndag den 19. februar 2012

Quilte politiet



Én af de store forskelle mellem MQ kurset hos QuiltUniversity og så DVD'erne fra Patsy Thompson er, om hvorvidt man må dreje sin quilt fra f.eks. Nord til Øst mens man quilter.
QU siger at det er absolut forbudt at gøre, mens Patsy gør det hele tiden.

Jeg finder det svært at quilte et mønster på hovedet, da jeg visuelt ikke kan dreje mønsteret i mit hoved, men jeg har en frygt for, at quiltepolitiet kommer og tager mig, hvis jeg drejer quilten.

Jeg kan ikke se det kan være forkert at dreje/vende ved en mindre quilt, men jeg kan godt se, at det ved en king size quilt kan være svært, og gøre at der kommer en hel del ekstra arbejde. Men så kan man vel mixe ? Eller vil det svare til at starte med at lære dårlige vaner, som så bliver sværere og igen betyder at man må lære forfra ?

Der kan være så mange regler, og alligevel er der ingen regler, da det jo er min quilt, og mig der quilter. Det er meget forvirrende syntes jeg.

2 kommentarer:

  1. haha ja, det er ikke altid let at gøre det rigtige - selvfølgelig er der nogle retningslinier - mest hvad der mest praktisk og smart, pænt at gøre - men deciderede regler for rigtigt og forkert finder jeg ikke at man skal følge, for som du skriver; det er din quilt og dig der quilter og har du det godt med at dreje din quilt og ser resultatet også pænt ud bagefter - ja, så er det da rigtigt at gøre sådan! Jeg ser altid på slutresultatet når jeg skal besvare sådanne spørgsmål! Blev arbejdet flot, så må jeg jo have gjort det rigtigt, ikk sandt? knus og god søndag til dig :-)

    SvarSlet
  2. kære Camilla
    ups jeg har vist ikke læst lektien (QU og Patsy ) .... jeg quilter som det falder mig lettest ...
    knus og go fornøjelse med DIN quilt

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar. Det er altid hyggeligt at læse dem.