onsdag den 1. februar 2012

Trapunto

Jeg er blevet helt bidt af Trapunto. Det betyder i korte træk udstopning eller dobbelt udfyldning.
Patsy Thompson laver en gratis video, hvor det er lavet med maskine og ikke med hånden.
Det ser overkommeligt ud, selv for en novice som mig. Jeg skal have lavet nogle forsøg med teknikken, så i kan se hvad jeg snakker om. Det giver virkelig fylde til en quilt, og tilføjer en helt ny dimension. 

Først legede jeg lidt med tanken om at bruge det på et Kim McLean mønster, men det har jeg nu fået lidt kolde fødder for. Måske hvis man applikerede det i mere ensfarvede stoffer at det ville være flot. Hmmm det må kunne lade sig gøre. 

2 kommentarer:

  1. Jeg er så facineret af det du får syet, det er jo kunst. Det er så smukt !!
    Kh hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord. De varmer.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar. Det er altid hyggeligt at læse dem.